Lär dig grunderna i Cognitive Behavioral Analysis System of Psychotherapy (CBASP) av två internationella handledare.
Tidigare utbildning: Halvdagsworkshop
Kör du fast i behandling av klienter med långvariga depressiva tillstånd? Du är inte ensam! CBASP är den enda behandlingsmodellen utvecklad för just den här målgruppen, där etablerade behandlingar har visat sig fungera sämre än för mer avgränsade depressiva episoder1.
Under förmiddagen får du en genomgång av de basala metoderna inom CBASP samt tillämpning, teori och forskning. Du får också möjlighet att träna på metoderna. Ur innehållet:
- Hur långvarig depression skiljer sig från andra depressiva tillstånd
- Anamnes inom CBASP med fokus på interpersonell-emotionell inlärningshistoria
- Situationsanalys inom CBASP
- Interpersonell diskrimination, att hjälpa patienten öka medvetenheten och utmana förväntningar i relationer.
Anna-Maija Kokko är psykolog, kognitivt utbildad psykoterapeut, certifierad CBASP psykoterapeut, handledare och utbildare. Hon är dessutom certifierad Deliberate Practice Supervisor. Hon har arbetat med CBASP sedan 2003.
Susann Thylin är psykolog, kognitivt utbildad psykoterapeut, certifierad CBASP psykoterapeut, handledare och utbildare. Hon har arbetat med CBASP sedan 2013, både individuellt och i grupp.
Workshopen hålls på svenska men Anna-Maija svarar gärna på engelska.
Nerv erbjuder handledning och utbildning inom tillämpad psykologi med tyngdpunkt på olika former av KBT. Nerv driver också sedan 2016 en psykologmottagning i centrala Malmö som tar emot individer och par.
Välkommen med din anmälan till info@nervimalmo.se. Kostnad för workshopen är 1200 sek plus moms och inkluderar förmiddagsfika. Workshopen sker på Nerv psykologmottagning på Stora Nygatan i centrala Malmö.
1 Negt, P., Brakemeier, E., Michalak, J., Winter, L., Bleich, S., & Kahl, K. G. (2016). The treatment of chronic depression with cognitive behavioral analysis system of psychotherapy: A systematic review and meta‐analysis of randomized‐controlled clinical trials. Brain and Behavior, 6(8). https://doi.org/10.1002/brb3.486